دیوید کامرون


MR.Perfect

دیوید ویلیام دانِلد کامرون (به انگلیسی: David William Donald Cameron) (زادهٔ ۹ اکتبر ۱۹۶۶) نخست‌وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار در این کشور است.

کامرون در دانشگاه آکسفورد در رشته فلسفه، علوم سیاسی و اقتصاد تحصیل کرد و رتبه اول را به دست آورد. سپس به دپارتمان مطالعاتی محافظه‌کار پیوست و مشاور ویژه نورمن لامونت و بعد از آن مایکل هوارد شد. او به مدت هفت سال رئیس امور حقوقی در انجمن کارلتون بود.

اولین دوره کاندیداتوری پارلمان در حوزه انتخاباتی استافورد در سال ۱۹۹۷ به شکست انجامید اما کامرون در سال ۲۰۰۱ به عنوان عضو پارلمان از حوزه انتخاباتی آکسفوردشیر از بخش ویتنی انتخاب شد. او دو سال بعد به عنوان سخنگوی مخالفان ترفیع رتبه پیدا کرد و خیلی زود، در جریان رقابت انتخاباتی عمومی سال ۲۰۰۵ رئیس هماهنگ‌کنندهٔ سیاست شد.

کامرون به عنوان یک کاندیدای جوان و میانه رو شناخته شد که مورد قبول رای دهندگان جوان بود و در سال ۲۰۰۵ پیروز انتخابات رهبری محافظه کار شد. رهبری زودهنگام او در حزب محافظه کار پیش افتادن در نظرسنجی رای را در برابر حزب کارگر تونی بلر که برای ده سال رتبه اول آرا را به خود اختصاص داده بود ایجاد کرد. با وجود آن که آنها بعد از مدت کوتاهی هنگامی که گوردون براون نخست وزیر شد به عقب رانده شدند، تحت رهبری کامرون، محافظه کاران در نظرسنجی‌ها قاطعانه جلوتر از حزب کارگر قرار گرفته بودند. در انتخابات عمومی ۲۰۱۰ که در ۶ می‌برگزار شد، محافظه کاران بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کردند اما از آنجائیکه به حد نصاب نرسیده بودند، موجب ایجاد پارلمان اقلیت و تعلیقی شد. در پی استعفای گوردون براون، کامرون جهت تشکیل ائتلاف با حزب لیبرال دموکرات به عنوان نخست وزیر منصوب شد.

دیوید کامرون جوانترین نخست‌وزیر بریتانیا در ۲۰۰ سال گذشته است.

 

دیوید کامرون
David Cameron
Davidcameron.jpg
شناسنامه
زادروز ۹ اکتبر ۱۹۶۶ ‏(۴۵ سال)
زادگاه لندن , Flag of England.svg انگلستان
همسر سامانتا شفیلد (ازدواج ۱۹۹۶)
فرزندان ایوان رجینالد ایان
نانسی گوین
آرتور الوین
فلورنس رز اندلیون
دین کلیسای انگلیس
فارغ التحصیل از کالج ایتون
حزب سیاسی رهبر حزب محافظه کار بریتانیا
وبگاه davidcameronmp.com
پنجاه و سومین نخست‌وزیر بریتانیا
۱۱ مه ۲۰۱۰
بعد از
قبل از
گوردون براون
نماینده منطقه پارلمان بریتانیا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,ساعت 2:2 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


Power By: LoxBlog.Com